Subject: RE: VT2087 side juurdepääsuvõrgu rajamine, Kersalu küla, Lääne-Harju vald_TRAM märkused_21.05.2024
From: <[email-masked]>
To: "'Arvo Veltri'" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Tue, 28 May 2024 15:05:41 +0300

Tere

Saadan projekti lõplikuks kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega
Tanel Vaabel

Keskkonnaprojekt OÜ

Projektijuht/projekteerija
53 003 384

From: Arvo Veltri <[email-masked]>
Sent: teisipäev, 21. mai 2024 09:35
To: [email-masked]
Subject: FW: VT2087 side juurdepääsuvõrgu rajamine, Kersalu küla,
Lääne-Harju vald_TRAM märkused_21.05.2024

Tere

Esitatud asendiplaanilise lähendiga nõus. esitage projekt
kooskõlastamisele.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, May 20, 2024 10:24 AM
To: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: VT2087 side juurdepääsuvõrgu rajamine, Kersalu küla,
Lääne-Harju vald_TRAM märkused_20.05.2024

Tere

Nihutasin trassivalikut, palun vaadake üle, kas nüüd sobib.

Seejärel annan projekti lõplikuks kooskõlastamiseks sisse.

Lugupidamisega
Tanel Vaabel

Keskkonnaprojekt OÜ

Projektijuht/projekteerija
53 003 384

From: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 20. mai 2024 09:36
To: [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Subject: VT2087 side juurdepääsuvõrgu rajamine, Kersalu küla, Lääne-Harju
vald_TRAM märkused_20.05.2024

Teie 14.05.2024

Meie 20.05.2024 nr 7.1-2/24/8364-1

Tanel Vaabel

OÜ KESKKONNAPROJEKT

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Pöördusite Transpordiameti (TRAM) poole sideehitiste projekti lahenduse
sobivuse kohta riigitee nr  11199 Põlluküla – Madise tee km 0,50-1,29 tee
piirides, teemaal ja tee kaitsevööbdis.

Tehnovõrgud olete kavandanud riigitee nr 11199 km 0,50-0,88 teemaale
(katastriüksusele).

TRAMil ei ole kehtivas teehoiukavas antud teelõikudel lähiaastatel mingeid
arendusprojekte ette nähtud ning ei ole tellitud ka tee ehitus või
rekonstrueerimise projekte.

Tutvunud esitatud materjalidega ja koondanud Transpordiameti (edaspidi
TRAM) sisemisel kooskõlastusringil tulnud märkused esitame informatsiooni,
oma märkused ja ettepanekud tehnovõrkude projekteerimiseks riigiteede tee
piirides (EhS § 99 lg 3):

1.      Üldised nõuded tehnovõrkude projekteerimisel riigiteede tee
piirides kui puuduvad erisused on:

1.1. Projekt tuleb koostada vastavalt selle tehnovõrgu
projekteerimisnormidele ja riigiteede tee piirides Tee projekteerimise
normidele (EhS § 99 lg 4).

1.2. Projekti koostamisel tuleb juhinduda Maanteeameti tüüpnõuetest: „
<https://www.mnt.ee/sites/default/files/content-editors/Failid/Juhendid/pr
ojekteerimine/nouded_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0.pdf> Nõuded
tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel“ (edaspidi Nõuded) , asub:
<https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#te
hnovrgud>
https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#teh
novrgud

1.3. Kaevetöödel ja lahtiste kaevikute kavandamisel tuleb juhinduda
Tööinspektsiooni juhendist „Tööohutus ehitusplatsil“, asub:
<https://issuu.com/tooinspektsioon/docs/tooohutus_ehitusplatsil>
https://issuu.com/tooinspektsioon/docs/tooohutus_ehitusplatsil või
<https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#va
ldkonnalesed-norm--2>
https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#val
dkonnalesed-norm--2

1.4. Varisemisnurk millega me tehnovõrkude paigaldamisel kaevetöödel piki
teed nõustume (mitte järsem) on 1:3/4 (53°) eeldades A-tüüpi pinnast (vt
„Tööohutus ehitusplatsil).

1.5. Kavandades ehitisi (sh mastid, kapid jne) või rajatisi riigitee
piirides tuleb juhinduda  „Tee projekteerimise normid“ (EhS  § 99 lg 4)
lisast „Maanteede projekteerimisnormid“ (edaspidi Normid).

Lisame juurde, et Riigivara ei anta kasutamiseks, kui kasutamiseks andmine
raskendaks oluliselt selle varaga seotud riigivara otstarbekohast
kasutamist või muudaks selle võimatuks (RVS § 15 lg 2).

2.      Transpordiamet ei esita eritingimusi tehnovõrkude paiknemise kohta
riigiteede suhtes kui riigiteed ei ole arengukavades, teehoiukavades sees
ja puuduvad TRAMi poolt varasemad vastu võetud ehitusprojektid
riigiteedele.

3.      Tulenevalt eeltoodust p 2. on Teil vaba valik trassi paiknemise
kohta riigiteede suhtes kui lähtute ülaltoodud punktidest 1.1-1.5. ja
riigitee teemaal eeldusel, et on olemas vaba riigitee teemaa mida on
võimalik tehnovõrkude paigutamisel kasutada. Ristumistest riigiteedega me
ei keeldu kui on täidetud TRAMi kehtivad Nõuded.

4.      Sidekaevud teemaal peavad olema „uputatud“ 20-30cm pinnase all –
palun märge joonistele, seletuskirja.

5.      Kindlasti ei saa nõustuda sidekaabliga riigitee toimivas
teekraavis

6.	Tehnovõrk, sidekaabel mahasõidu betoontruubi juures peab olema min
3,0m kaugusel truubi teljest, et säiliks võimalus truubi remondiks,
väljavahetamiseks. NB joonisel mahasõidul puudub ka liiklusmärk?

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, May 14, 2024 10:15 AM
To: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Passiivse elektroonilise side juurdepääsuvõrgu rajamine, Kersalu
küla, Lääne-Harju vald, Harju maakond

Tere

Saadan sideprojekti 11199 Põllküla-Madise tee ääres.

Soovin enne lõplikule kooskõlastamisele saatmist trassivaliku asukoha üle
vaadata.

Kas see on Transpordiametile vastuvõetav?

Lugupidamisega
Tanel Vaabel

Keskkonnaprojekt OÜ

Projekteerija
53 003 384